پد متاتارس برای درمان انواع درد ناحیه قدامی کف پا

پد متاتارس، قوس میانی (قوسی که در پشت پنجه پا قرار دارد) پا را می‌پوشاند. اصل مهم در هنگام قرار دادن پدهای متاتارس این است که به فضای پشت پنجه پا فشار وارد کنند و به ناحیه زیر پنجه فشار وارد نشود. قرار دادن این پد در زیر پنجه پا، ناخوشایند است و این احتمال وجود دارد که مشکل را شدیدتر کند. پدهای متاتارس به طور معمول در افرادی مورد استفاده قرار می‌گیرد که از مشکلاتی مانند: درد پنجه پا، متاتارسالژی، کپسولیت و نوروم رنج می‌برند.

انواع مختلفی از پد متاتارس در قالب کفی کفش در دسترس است، به این معنی که می‌توانید پدی را انتخاب کنید که حمایت مناسب و مورد نیاز شما را فراهم کند. این پدها همچنین در اندازه‌های مختلف وجود دارد تا سایز مناسب فرد انتخاب شود.

علت پزشکی درد ناحیه قدامی کف پا چیست؟


اگر در ناحیه قدامی کف پا در قسمت پنجه احساس درد و ناراحتی دارید، ممکن است به یکی از بیماری‌های مرتبط به استخوان‌های متاتارس مبتلا شده باشید.

هر کدام از پاها شامل پنج استخوان متاتارس است و انتهای پیشین این استخوان‌ها،  قسمت زیر پنجه پا را شکل می‌دهد. حمایت مناسب از این استخوان‌ها می‌تواند درد قسمت قدامی کف پا را تسکین داده و از آن جلوگیری کند.

درد ناحیه قدامی کف پا می‌تواند به دلایل زیر ایجاد شود:

  • متاتارسالژی – این واژه علائم عمومی درد قدامی کف پا را توصیف می‌کند و اغلب به عنوان، عبارت کلی بیماری‌های ناحیه قدامی کف پا به کار می‌رود.
  • بورسیت پا – بورسیت، التهاب کیسه‌های حاوی مایعی است که مانند بالشتک ضربه‌گیر در مفاصل بدن عمل می‌کند. بورسیت در پاها می‌تواند به شکل مفاصل دردناک و متورم که حرکت آن‌ها محدود شده، آشکار شود. بورسیت اغلب در هنگام صبح دردناک است.
  • آرتریت روماتوئید – ناحیه قدامی پا متداول‌ترین قسمتی است که دچار آرتریت روماتوئید شده و باعث درد و ناراحتی می‌شود. آرتریت روماتویئد یک بیماری التهابی است که بر مفاصل بدن اثر می‌گذارد.
  • نوروم – نوروم، ضخیم شدن عصبی است که از ناحیه پنجه پا می‌گذرد و می‌تواند احساس سوزش ایجاد کند و اغلب بین انگشتان سوم و چهارم رخ می‌دهد. گاهی اوقات نوروم به دلیل پوشیدن کفش‌هایی که در قسمت پنجه پا بیش از حد تنگ هستند، ایجاد می‌شود.
  • زگیل کف پا – این زگیل‌ها که به دلیل نوعی ویروس ایجاد می‌شوند، در کف پا قرار دارند. آن‌ها معمولاً بی‌خطر بوده و به طور خودبه‌خود پس از چند سال برطرف می شوند. با این حال، این زگیل‌ها ممکن است در نواحی رخ دهند، که فشار بدن به آن ناحیه بیشتر وارد شده و باعث ایجاد ناراحتی در شخص می‌شود.

پد متاتارس چیست؟


پد متاتارس چیست؟

پد متاتارس در پشت پنجه پا قرار می‌گیرد و به گسترده شدن قوس میانی پا (قوس پشت پنجه پا که در طول پهنای پا قرار دارد) کمک می‌کند و باعث برگشت حالت انگشتان به موقعیت طبیعی خود می‌شود و کیسه‌های چربی قسمت قدامی پا را در جایی قرار می‌دهد که از ناحیه پیشین متاتارس حمایت کنند. استفاده از این پدها می‌تواند انگشتان را در راستای طبیعی خود قرار دهد و به افرادی که دچار متاتارسالژی، درد قوس کف پا، کپسولیت و نوروم هستند، کمک کند.

چگونه پد متاتارس درد ناحیه قدامی کف پا را کاهش می‌دهد؟


پد حمایتی متاتارس با حمایت از استخوان متاتارس که در پشت پنجه پا قرار دارد، فشار روی پنجه پا را کاهش می‌دهد. این پدها با توزیع برخی از این فشار بر محور این استخوان‌ها، فشار روی ناحیه قدامی پا را کاهش می‌دهند.

این روش درمانی تنها با انتقال فشار انجام می‌شود و از این رو کاری که انجام می‌شود این است که فشار روی ناحیه خاصی از پا کاهش می‌یابد – به طور کلی سر متاتارس توسط پد متاتارس پوشیده می شود – و آن را به ناحیه‌ای مجاور انتقال می‌دهد.

با این حال باید به این مسئله آگاه باشید که پد متاتارس که در زیر پنجه پا قرار می‌گیرد، مانند بالشتک عمل نمی‌کند، در عوض، آن‌ها پدهای هدفمند هستند که در ناحیه قدامی قرار می‌گیرند. در برخی افراد پیدا کردن محل مناسب برای قرار دادن پد، نیاز به آزمون و خطا دارد.

تغییر و تطبیق، بخشی از روند قرار دادن پد در محل مناسب است و گاهی اوقات نیاز است که آن‌ها را تغییر داده و از نوع دیگری که مناسب است استفاده کنید.

هنگامی که پد در جای مناسب قرار می‌گیرد، بخشی از فشار روی ناحیه قدامی پا را کم می‌کند. اما باید مطمئن باشید که استفاده از پد، درمان صحیح مشکل شما است.

بسیاری از محصولاتی که به عنوان پد متاتارس فروخته می‌شوند، در واقع باکشتک‌های قدامی پا هستند. هنگامی که بالشتک‌های متاتارس مقداری از درد را کاهش می‌دهند، تاثیری در رفع مشکل زمینه‌ای ندارند و درد متاتارسالژی را در دراز مدت برطرف نمی‌کنند.

بهترین نوع پد متاتارس چیست؟


بهترین نوع پد متاتارس

انواع مختلفی از پد متاتارس وجود دارد، اما همه آن‌ها برای یک منظور مشخص طراحی شده‌اند: که درد پا را کاهش دهند. پد متاتارس به طور کلی از موادی که در زیر توضیح داده شده، تهیه می‌شود:

  • فوم پلی یورتان سلول باز – قابلت انعطاف‌پذیری طولانی مدت را به همراه دارد.
  • نمد پشمی یا پلی‌استر – قابلت انعطاف‌پذیری کمتر و محکم‌تر نسبت به فوم پلی یورتان، اگر به حمایت محکم‌تری نیاز باشد، استفاده از نمد بهترین گزینه است. با این وجود، نمد دیرتر خشک می شود و این می‌تواند یک ویژگی منفی باشد.
  • لاتکس یا چرم – چرم برای بهبود مقاومت مواد لاتکس نرم به کار گرفته می شود. برخی از افراد نسبت به مواد لاتکس حساسیت دارند و نباید از این نوع پد متاتارس استفاده کنند.

همچنین پدهای بالشتکی برای ناحیه قدامی پا وجود دارد که از مواد ژلی کشسانی ساخته شده که ضربه وارد شده را به خوبی جذب می‌کنند. همانطور در بالا بیان شد، این نوع بالشتک‌ها، پد حمایتی متاتارس نیستند و فشار روی ناحیه قدامی پا را کاهش نمی‌دهند.

به یاد داشته باشید، اگر قصد خرید پد متاتارسال برای محافظت از پای خود را دارید، نوعی را انتخاب کنید که دارای خواص درمانی ضدمیکروبی باشد که از ایجاد بوی نامناسب ناشی از رشد باکتری جلوگیری کند.

بهترین مدل پد متاتارسال کدام است؟


پدهای متاتارسال در شکل‌های مختلف وجود دارند که شامل:

  • پد گنبد شکل
  • پد U شکل
  • پد دونات شکل

محققان هنگامی که شکل‌های مختلف پد را روی دوندگان آزمایش می‌کردند، دریافتند که شکل گنبدی مؤثرترین شکل پد برای کاهش فشار است. پد U شکل دومین گزینه مؤثر است و پد دونات شکل، نتایج چشمگیری را به همراه ندارد. شرکت‌کنندگان در این تحقیق دریافتند که پد گنبدی شکل، راحت‌ترین نوع پد است.

بیمارانی که دچار دردهای ساده در ناحیه قدامی کف پا هستند، به طور کلی نتایج بهتری از پدهای گنبدی کسب می‌کنند. به طور خلاصه، فردی که دچار درد در ناحیه متاتارس است، شامل افراد بزرگسال جوان و مسن می‌باشد.

قرار دادن پد متاتارس


قرار دادن صحیح پد متاتارس T شکل، در کف کفش کمی مشکل است. یک نکته آسان، این است که کفی کفش را خارج کرده و با پای برهنه روی پد بیاستید تا بفهمید که محل صحیح برای گذاشتن پد در کجا قرار دارد. سپس می‌توانید قبل از قرار دادن کفی در کفش، پد را بطور دائم به کفی بچسبانید.

برای قرار دادن پد به طور صحیح در کفش بدون خارج کردن کفی، مراحل زیر را دنبال کنید:

با احساسی که پد در پا ایجاد می‌کند آشنا شوید

قرار دادن پد متاتارس در پد

ابتدا قبل از قرار دادن در کفش، روی یک سطح سخت با پای برهنه روی آن بیاستید. با درک چگونگی قرار گرفتن پد در مقابل پا و احساسی که پا هنگام قرار گرفتن روی آن دارد، محل صحیح چسباندن پد را به خوبی پیدا خواهید کرد.

بزرگترین اشتباهی که افراد هنگام قرار دادن پد متاتارس مرتکب می‌شوند، قرار دادن این پد در ناحیه بسیار جلو یا بسیار عقب‌تر از محل صحیح است. نباید هنگامی که روی آن می‌ایستید، پد را در زیر پنجه پا احساس کنید، اما همچنین نباید بین پنجه پا و پد فاصله زیادی وجود داشته باشد. اگر یک خط منحنی فرضی را در طول لبه انتهایی پنجه پا (محلی که ناحیه متراکم پایان می‌یابد) تصور کنید، همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است، محل قرارگیری مناسب، بالای خط انحنای پد متاتارس در مقایل آن خط فرضی است.

همچنین اطمینان حاصل کنید که قسمت ضخیم پد متاتارس در طول قوس میانی قرار نمی‌گیرد. این ناحیه بزرگترین قوسی است که در درازای طول داخلی پا کشیده شده و چیزی است که معمولاً افراد از آن به عنوان قوس پا یاد می‌کنند.

ابتدا پد را به طور موقت در کفش قرار دهید

قرار دادن صحیح پد متاتارس در کفش

هنگامی که با محل قرار گرفتن صحیح پد و احساسی که پا با آن تجربه می‌کند، آشنا شدید، سعی کنید این محل را در کفش پیدا کنید. پشت پد متاتارس را جدا کرده تا سطح چسبناک آن ظاهر شود. این سطح چسبناک بسیار قوی است و جدا کردن آن پس از قرار دادن آن در جای خود سخت است، از این رو پیشنهاد می‌شود که ابتدا ناحیه کوچکی از آن، حدود ۱ سانتی‌متر را جدا کرده، و لایه را به پشت برگردانید. با این کار مقدار کمی از قسمت چسبناک برای چسباندن پد در کفش برای آزمایش پد هنگام پوشیدن کفش، آشکار می‌شود، اما همچنان به شما این امکان را می‌دهد که اگر در جای مناسب قرار داده نشده، پد را خارج کرده و دوباره جاگذاری کنید. هنگامی که پد در جای صحیح قرار دارد و با کفش خود راه می‌روید، باید احساس کنید که انگشتان شما کمی به سمت پایین کشیده می‌شوند.

قرار دادن دائمی پد متاتارس

هنگامی که محل مناسب چسباندن پد متاتارس را در کفش پیدا کردید، وقت آن رسیده که باقی‌مانده لایه چسبناک پشت پد را جدا کرده و آن را به طور دائم در کفش خود قرار دهید. اگر کفش‌های شما بند دارند و می‌توانید آن‌ها را شل کرده تا زبانه کفش را به عقب بکشید، پس فضای کافی برای قرار دادن پد متاتارس هنگام جدا کردن لایه پشت آن دارید. اگر با توجه به مدل کفش، این کار سخت است، پس می‌توانید از یک ماژیک برای نشانه گذاری محل قرار دادن آن روی کفی استفاده کنید. می‌توانید پد را بیرون آورده و لایه پشت آن را کاملاً جدا کرده و با دقت پد را در جای خود در محل علامت گذاری شده قرار دهید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonمشاوره و تماس