فاکتورهای انتخاب قوزبند طبی خوب برای درمان قوز بالای کمر

قوزبند طبی

اگر موقعیت وضعی سر شما متمایل به جلو است چون بخش فوقانی کمر شما به عقب برآمده شده است، ممکن است مبتلا به کیفوز توراسیک (ستون فقرات ناحیه قفسه سینه) شده باشید که با عنوان گوژپشتی نیز شناخته می‌شود. اگر دچار این شرایط هستید پس باید برای بهبود موقعیت وضعی بدن خود فعالیت زیادی انجام دهید؛ زیرا چنین وضعیتی فشار بسیاری به ستون فقرات وارد کرده و با افزایش سن نیز بدتر می‌شود.

هر قدر بیشتر در مقابل صفحه نمایش کامپیوتر، موبایل‌ها و تلویزیون‌ها بنشینید، این وضعیت بدتر نیز خواهد شد. هر چه زودتر اصلاح وضعیت خود را آغاز کنید، زودتر نتیجه خواهید گرفت. این نتایج از درد جدی و ملاقات‌های بیشمار با پزشک، پیشگیری خواهد کرد. ناگفته نماند اگر دچار این وضعیت باشید، در وضعیت ایستاده نسبت به زمانی که دراز می‌کشید احساس راحتی بیشتری می‌کنید.

قوزبندهای کیفوز، اصلاح کننده‌های موقعیت وضعی پوشیدنی هستند که برای دستیابی به حالت مناسب و همچنین پشتیبانی از حالت صاف بدن مناسب هستند.

کیفوز توراسیک علت‌ها و خطرات


کیفوز ستون فقرات در ناحیه قفسه سینه، به برامدگی بیش از حد بخش فوقانی کمر شما یعنی در جایی که ستون فقرات ناحیه قفسه سینه قرار دارد گفته می‌شود. کیفوز توراسیک به علت عدم تعادل میان گروه‌های عضلانی مقابل هم، در قفسه سینه و کمر شما بوجود می‌آید که با گذشت زمان، به دلیل باقی ماندن در حالت قوز، پیشرفت کرده و شدت پیدا می‌کند و در نهایت باعث خمیده شدن کمر می‌گردد. با کوتاه شدن عضلات در ناحیه قفسه سینه شما و دراز شدن عضلات ناحیه فوقانی کمر شما و در نهایت سفت شدن و منقبض ماندن آن‌ها در این وضعیت، این شکل برای ستون فقرات شما ایجاد می‌گردد. خبر خوب این است که اگر کیفوز توراسیک به علت موقعیت وضعی بعد ایجاد شده باشد و در مراحل اولیه متوجه آن شده باشید، قابل اصلاح و برگشت است.

شما باید در اولین فرصت ممکن، این وضعیت را اصلاح کنید. زیرا هر قدر بیشتر در این وضعیت باقی بمانید، مشکلات سلامتی بیشتری دامن گیر شما خواهد شد؛ از جمله :

  • هایپر لوردوزیس (انحنای بیش از حد ستون فقرات در ناحیه لامبر)
  • دیسک فتق ایجاد شده با افزایش بار وزن روی ستون فقرات
  • درد کتف و گردن ناشی از موقعیت وضعی متمایل به جلوی سر
  • گردش خون ضعیف در مغز
  • افزایش خطر سقوط و شکستگی و کاهش تحرک با افزایش سن
  • خستگی ناشی از عدم تراز صحیح بدن و گردش خون ضعیف
  • درد کمر و درد عضلانی ناشی از کشش عضلات و تلاش برای صاف ایستادن

قوزبندهای طبیعی برای کیفوز توراسیک – آیا استفاده از آن‌ها فایده‌ای دارد؟


قوزبند طبی

مطالعات نشان داده‌اند که بریس‌های موقعیت وضعی، منجر به بهبود قابل توجه موقعیت وضعی در افراد مبتلا به کیفوز توراسیک می‌شوند اما عمدتاً در نوجوانان دچار ناهنجاری‌های ستون فقرات کاربرد دارند. در حالی که افراد نوجوان و جوان پتانسیل تغییر شکل بدن خود با استفاده از یک بریس را دارند، مشاهدات نشان می‌دهند که بزرگسالان نمی‌توانند با استفاده از بریس، تغییر چشمگیری را در انحنای ستون فقرات خود تجربه کنند.

بهترین روش برای اصلاح این وضعیت، اصلاح عدم تعادل عضلات درگیر در این موقعیت وضعی است. با سفت شدن عضلات کشیده شده کمر و منبسط کردن عضلات کوتاه شده ناحیه قفسه سینه خود می‌توانید به مرور زمان از وضعیت گوژپشتی خود رهایی یابید. با این وجود قوزبندهای طبی می‌توانند یک ابزار عالی برای کمک به شما در بهبود سلامت ستون فقرات ناحیه توراسیک و اصلاح موقعیت وضعی شما باشد.

به عبارت دیگر این قوزبندها کمر شما را در یک موقعیت طبیعی‌تر و صاف‌تر قرار می‌دهند، بستن قوزبند طبی باعث برداشته شدن فشار از روی ستون فقرات و کاهش کشش در عضلات شما می‌شود؛ بنابراین شما می‌توانید بدون درد، خستگی و سفتی عضلات، در موقعیت صاف‌تری بایستید.

موقعیت وضعی گوژپشتی باعث سفتی عضلات و کشش آن‌ها می‌شود که این امر به نوبه خود باعث سخت‌تر شدن این وضعیت می‌گردد. مجموعه این عوامل، چرخه خطرناکی را می‌سازد که باعث بدتر شدن کیفوز توراسیک می‌شود. پوشیدن قوزبند طبی باعث کشش کمتر ماهیچه‌های کمر و سفت شدن آن‌ها می‌شود. بنابراین شما می‌توانید این چرخه را بشکنید.

شما می‌توانید قوزبند طبی را در حین انجام فعالیت‌های روزمره خود بپوشید و برای انجام تمریناتی که به اصلاح کیفوز توراسیک کمک می‌کنند آن را در بیاورید. بعد از انجام تمرینات، با پوشیدن قوزبند می‌توانید از خنثی شدن اثر ورزش‌هایی که انجام داده‌اید، جلوگیری کنید.

با پوشیدن قوزبند طبی، به جای آن که عضلات شما مجدداً به عدم تعادل خود یعنی به وضعیت کشیدگی بیش از حد عضلات کمر و کوتاهی عضلات قفسه سینه بازگردند، کمر شما در وضعیت خنثی قرار خواهد گرفت؛ به طوری که اصلاحاتی که انجام داده‌اید، می‌توانند تاثیر خود را بگذارند.

باید در یک قوزبند طبی اصلاح کننده موقعیت وضعی خوب به دنبال چه چیزهایی باشیم


قوزبند طبی

بهترین اصلاح کننده موقعیت وضعی، بسته به نیازهای شما تعیین می‌شود. اگر به دلیل کیفوز، درد و خستگی را تجربه می‌کنید، احتمالاً باید از یک قوزبند طبی کاربردی‌تر استفاده کنید که به کاهش بار وزن روی کمر شما کمک کند.

اگر می‌خواهید از بروز کیفوز زودرس پیشگیری کنید و قبل از بدتر شدن وضعیت موقعیت وضعی بدن خود را اصلاح کنید، ممکن است از یک محصول اصلاح موقعیت وضعی خوشتان بیاید که به تشخیص موقعیت وضعی ضعیف کمک کرده و به شما یادآوری می‌کند که باید با صاف ایستادن آن را برطرف کنید .

قابلیت تنظیم 

نیازی به یادآوری نیست که قابلیت تنظیم، در انتخاب یک قوزبند طبی اهمیت بسیاری دارد. قوزبند طبی بدون داشتن قابلیت تنظیم نمی‌تواند متناسب بدن شما شود و در نتیجه حمایت و پشتیبانی کافی را فراهم نمی‌کند. به دنبال قوزبندی بگردید که از نقاط بسیاری، قابل تنظیم با یک فیزیک بدنی خاص باشد.

راحتی

با توجه به اینکه قوزبند باید به طور مداوم پوشیده شود، لازم است برای پوشیدن طولانی مدت و در حین نشستن پشت میز، رانندگی کردن یا انجام کارهای دستی، راحت باشد.

قوزبندهای ساخته شده از جنس فوم نرم، بهترین گزینه برای راحتی هستند. اگرچه اندکی پف دارتر از سایر قوزبندهای بندی هستند که برای «پنهان ماندن از دید» طراحی شده‌اند.

سهولت استفاده

برای اینکه اطمینان داشته باشید که همیشه از قوزبند طبی خود استفاده می‌کنید، حتماً باید بستن و درآوردن آن راحت باشد. اگر هر بار پوشیدن و درآوردن آن وقت گیر و سخت باشد، ممکن است به اندازه کافی برای پوشیدن آن مشتاق نباشید. اگر قوزبند دارای قابلیت شستشوی آسان باشد نیز مزیت خوبی است که استفاده از آن را آسان‌تر می‌کند.

قابلیت تنفس

لازم است قوزبند شما از موادی ساخته شده باشد که از تعرق و ناراحتی پیشگیری کند؛ به خصوص اگر برای پوشیدن روی پوست طراحی شده باشد.

پشتیبانی کامل از کمر

ممکن است قوز بندهای کمر که صرفاً پشتیبانی بسیار بالایی از کمر را ارائه می‌کنند، در ایجاد انحنای غیرطبیعی در بخش پایینی ستون فقرات شما که هایپر لوردوزیس نامیده می‌شود، مشارکت داشته باشد.

بنابراین قوزبندهای طبی که بتوانند به طور کامل از تنه شما خصوصاً در ناحیه کمر پشتیبانی کنند، می‌توانند علاوه بر اصلاح کیفوز، به اصلاح یا پیشگیری از هایپر لوردوزیس نیز کمک کنند.

آیا یک اصلاح کننده موقعیت وضعی، همان چیزی است که نیاز دارید؟ 


اگرچه تحقیقات پزشکی اندکی در حمایت از اثربخشی‌ بریس‌های کمری برای اصلاح موقعیت وضعی در افراد سالم وجود دارد، اما افرادی که از این محصولات استفاده می‌کنند از درد رهایی پیدا کرده و از مزایای یک موقعیت وضعی مناسب و خوب بهره می‌برند. بسیاری از بریس‌های کمری، به شما کمک می‌کنند تا عضلات وضعی خود را فعال نموده و با تقویت آن‌ها بهبود موقعیت وضعی شما حاصل گردد.

هنگامی که استفاده از قوزبند طبی با ورزش‌های کمر و شکم و تکنیک‌های ماساژ، که باعث شل شدن عضلات سفت شده و کوتاه شده قفسه سینه می‌شوند، همراه شود، می‌تواند به شما در اصلاح کیفوز توراسیک کمک کند.

اصلاح موقعیت وضعی خود بدون قوزبندها و با استفاده از حرکات ورزشی اصلاحی برای کیفوز توراسیک، ممکن است. اما بستن قوزبند باعث می‌شود با سرعت بیشتری این نتایج را به دست آورید و به صورت بالقوه می‌تواند درد کمر شما را تسکین دهد. عواقب موقعیت وضعی نادرست کاملاً جدی است؛ چرا که می تواند سلامت ستون فقرات شما را در معرض خطر قرار داده و عامل اصلی کمردرد مزمن باشد.

احتمالاً مزایای موقعیت وضعی مناسب بدن، بسیار بیشتر از آنچه که بیشتر افراد می‌فهمند می‌باشد.

وقتی موقعیت وضعی بدن خود را اصلاح می‌کنید، می‌توانید از اعتماد به نفس بیشتر، گردش خون مناسب و اکسیژن رسانی، دریافت انرژی و دامنه حرکات زیاد، لذت ببرید. وضعیت روحی شما بهبود یافته و می‌توانید قابلیت‌های خود را ببینید. بسیاری از افراد از بریس‌های کمر و سایر اصلاح کننده‌های موقعیت وضعی، در سفر خود به سوی موقعیت وضعی مناسب و اصلاح شده بهره می‌برند. مطمئناً بهترین قوزبند طبی برای شما قوزبندی است که استفاده از آن به شما احساس راحتی بدهد و ساده باشد و به شما در به دست آوردن موقعیت وضعی مناسب کمک کرده و پشتیبانی لازم را برای عضلات وضعی شما را به ارمغان بیاورد و آن‌ها را فعال نماید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonتماس